Tuusulalainen AP-Pinnoite on vuoden uusmaalainen kesäduunipaikka

11.09.2014

Tuusulalainen AP-Pinnoite Oy on valittu vuoden 2014 uusmaalaiseksi kesäduunipaikaksi. Paloturvallisuuteen erikoistunut yritys pokkasi palkinnon 10.9. pidetyssä Kesäduuni Uudellamaalla 2014 -kampanjan päätösseminaarissa Helsingissä.

Palkintoraadin mukaan voittaja oli panostanut erityisen hyvin kesätyöntekijöiden perehdytykseen ja koulutukseen. Kiitosta tuli myös työtehtävien monipuolisuudesta ja mukavasta ilmapiiristä.

AP-Pinnoitteen toimitusjohtaja Tuija Westerlund kertoi yllättyneensä iloisesti siitä, että pienikin työpaikka voi saada tunnustuksen.

- Meillä oli vain yksi, mutta sitäkin reippaampi kesätyöntekijä, joka sai koko kesän ajan henkilökohtaista opastusta. Panostus kannatti, sillä nyt meillä on osaava työntekijä ensi kesäksi, jolloin voimme palkata useamman nuoren kesätöihin, Tuija Westerlund kommentoi.

Tuusulalainen AP-Pinnoite on vuonna 1997 perustettu paloturvallisuusyritys, joka on erikoistunut rakenteelliseen palosuojaukseen, palokatkoihin ja palosuojamaalaukseen. Yrityksen toimitusjohtajalle nuorten työllistäminen on sydämen asia:

- Kahdenkymmenen vuoden aikana olen työllistänyt noin 500 nuorta. He ovat reippaita, joustavia ja nopeita oppimaan. Nuoret ansaitsevat sen, että joku antaa heille mahdollisuuden, Westerlund lausuu.

Positiivinen kosketus työelämään

Vuoden kesäduuni -palkinnossa kuuluu nuorten oma ääni. Kesätyöntekijät saivat ehdottaa kampanjaan osallistunutta työnantajaansa palkinnon saajaksi, ja voittaja valittiin nuorten palautteen pohjalta. - Kesän aikana saaduista palautteista paistoi into työntekoon ja uuden oppimiseen. Moni nuori on selvästi saanut positiivisen kosketuksen työelämään, iloitsee hanketta koordinoiva Elina Lomperi Uudenmaan liitosta.

Kampanja toi 10 000 kesätyöpaikkaa

Toisen kerran järjestetty Kesäduuni Uudellamaalla -kampanja toi nuorille tänä vuonna 10 000 kesätyöpaikkaa. Kampanja kannusti Uudenmaan työnantajia tarjoamaan kesätöitä maakunnan nuorille. Lisäksi oli mahdollista tarjota oppisopimuspaikkaa, joiden avulla työllistyi hankkeen aikana lähes kolmekymmentä nuorta.

Kampanjaan osallistui yhteensä 72 työnantajaa eripuolelta Uuttamaata. Työnantajia oli mukana tasaisesti sekä julkiselta että yksityiseltä sektorilta, niin pienistä kuin suuristakin työpaikoista.

Kampanja toi työnantajille näkyvyyttä sekä mahdollisuuden osallistua nuorisotyöllisyystalkoisiin. Moni näytti esimerkillään, miten kantaa vastuuta tulevaisuuden työntekijöistä.

Kesäduuni Uudellamaalla -kampanjan toteuttivat Uudenmaan liitto, ELY-keskus ja TE-toimisto. Yhteistyökumppaneina olivat Espoon, Vantaan ja Uudenmaan Yrittäjät, Helsingin seudun kauppakamari ja Suomen Lehtiyhtymä. Kampanjan suojelijana toimii työministeri Lauri Ihalainen.

Kampanja oli osa Uudenmaan kehitystyötä linjaavaa Uusimaa-ohjelmaa, jonka yhtenä tavoitteena on lisätä alueen nuorten työllisyyttä ja osallisuutta.

 

Tuusulan kunta onnittelee Ap-Pinnoite Oy:tä saamastaan tunnustuksesta!

Takaisin