Uimahallin asiakkaat vastasivat perinpohjaisesti tyytyväisyyskyselyyn

22.06.2016

”Asiakaspalvelu kaikkialla hyvää, hallissa ja kahvilassa. Ystävällistä ja reipasta”

”Pukkareissa on välillä kyllä aika likaisen oloista”

”Todella siistit pesu- ja pukutilat, usein käydään siistimässä niitä”

”Lipunmyynnissä saattaa ajoittain olla pitkä jono”

”kaapit ovat joskus hyvin likaiset pohjalta”

”Kuntosali on siisti ja sopiva tavalliselle treenaajalle, osallistumiskynnys on kohtuullisen matala”

”Hiukan voisi terapia-altaan valvontaa parantaa”

”Jälkikasvu pitää vesiliukumäestä”

”Kahvilan valikoima erinomainen”

”Astianpalautussysteemi on jäsentämätön”

”Ahdasta on…”

”Olen erittäin tyytyväinen, että Tuusulassa on näin hyvin toimiva uimahalli”

(Otteita vapaista vastauksista, Tuusulan uimahallin tyytyväisyyskysely 2016)

Kouluarvosana 8,49

Tuusulan uimahallin asiakkaat antoivat runsaasti sanallista palautetta ja hyödyllisiä kehittämisehdotuksia uimahallin toimintaan liittyen. Avoimissa vastauksissa toivottiin mm. parannuksia aukioloaikoihin, valvontaan, tilojen käytettävyyteen, siivoukseen ja ruuhkatilanteisiin. Vastaajat antoivat kiitosta uimahallin palveluista ja ohjaustoiminnasta, asiakaspalvelusta kokonaisuudessaan sai kiitosta uimahallin käyttäjiltä. Uimahallille annettiin kouluarvosanaksi 8,49.

Tuusulan liikuntapalvelut teetti uimahallia koskevan tyytyväisyyskyselyn 12.4.-15.5.2016 välisenä aikana. Kyselyssä vastaaja sai arvioida koko uimahallia koskevaa toimintaa. Kysely jaoteltiin vastaajatietojen ja vapaiden kommenttien lisäksi kymmeneen osa-alueeseen. Tuloksissa osa-alueet on vielä jaoteltu siisteyden ja toimivuuden osalta erikseen.

Tyytyväisiä asiakkaita mutta aina voi parantaa

Vastaajat valitsivat tyytyväisyyden osa-alueisiin neliportaisesti olemalla niihin erittäin tyytymätön, melko tyytymätön, melko tyytyväinen tai erittäin tyytyväinen. Vastaajista 94 % ilmoitti olevansa uimahallin asiakaspalveluun joko melko tyytyväinen tai erittäin tyytyväinen. Vastauksista laskettiin keskiarvo, joka löytyy osa-alueen perästä.

  • Asiakaspalvelu (3,31)
  • Lipunmyynti- ja porttijärjestelmä (3,31)
  • Kahvilapalvelut (3,19)
  • Pukuhuoneiden siisteys ja toimivuus (3,10)
  • Pesu- ja saunatilojen siisteys ja toimivuus (3,07)
  • Allastilojen siisteys ja toimivuus (3,26)
  • Kuntosalin siisteys ja toimivuus (3,08)
  • Uimahallin alakerran liikuntatila ja oheistilat (3,11)
  • Aukioloajat ja palveluhinnat (3,20)
  • Kouluarvosana uimahallista (8,49)

Muutoksia jo tulevalla uintikaudella

Kyselyn tuloksia hyödynnetään jo tulevan uintikauden suunnittelussa. Tuloksista voidaan päätellä pääosan asiakkaista olevan tyytyväisiä uimahallin toimintaan, mutta niiden avulla voidaan myös parantaa toimintaa vastaamaan paremmin tämän päivän tarpeita. Uimahallin ympäristöä kehitetään jatkuvasti. Tulevalla uintikaudella lisätään aukioloaikoja ja ajanmukaistetaan viestintää. Erilaisia ohjeistuksia ja valvontatilanteita käydään läpi yhdessä henkilöstön kanssa turvallisuuden ja viihtyvyyden lisäämiseksi. Tulevissa investoinneissa otetaan huomioon mahdollisuuksien mukaan kyselyssä esille nousevia asioita, mm. pukukaappi- ja kulunvalvontajärjestelmän uusimisen yhteydessä. Tuusulan uimahallin kokonaispalvelusta vastaa kunta yhdessä yhteistyökumppaneiden ja sopimusyrittäjien kanssa. Vastaukset käydään läpi jokaisen vastuutahon toimesta huolellisesti läpi. Tarkoituksena on lisätä käyttäjäystävällisyyttä kaikissa uimahallin kohteissa ja palveluissa. Asia on tällä hetkellä erittäin ajankohtainen, koska kävijämäärät lisääntyvät jo tulevalla kaudella Keravan uimahallin remontin vuoksi.

Vastauksia saatiin yhteensä 224 kappaletta. Vastaajista 80 % olivat 30-69 vuotiaita ja 75 % ilmoitti käyttäneensä hallia yli 4 vuotta. Vastaajista joka kymmenes oli käyttänyt hallia alle vuoden. Vastaajista 75 % käyttää uimahallia kerran viikossa tai harvemmin ja 29 % 2-3 kertaa viikossa. Käytetyimmät tilat uimahallissa olivat kuntoallas (81%), terapia-allas (79%) ja kahvila (57%).

Kyselyyn vastanneiden kesken arvottiin 10kpl 10x uintikortteja ja 5x 20€ lahjakorttia uimahallin kahvilaan. Onnekkaille vastaajille on ilmoitettu arvonnan tuloksesta.

Tuusulan uimahallikyselyn tulokset 2016, liite

Lisätietoja ja kysymykset

liikunta@tuusula.fi
Uimahallin esimies Pasi-Jussi Hyytinen 040 314 3495
Liikuntapäällikkö Risto Kanerva 040 314 2220

Takaisin