A

Klinik - vastaanottopalvelujen sähköinen asiointipalvelu

Tuusulan terveysasemien vastaanottopalveluissa on 1.6.2018 otettu käyttöön sähköinen asiointipalvelu Klinik. Sen avulla voi hoitaa yleisimmät vastaanottopalveluiden asiat verkossa.

Sähköisen asioinnin kautta hoituvat seuraavat palvelut:

  • Vaivan tai sairauden hoito
  • Pitkäaikaissairauden hoito
  • Varatun ajan peruminen
  • Rokotusneuvonta – matkailijoiden rokotukset
  • Lääkärintodistukset ja lausunnot
  • Tutkimustulosten kysely
  • Reseptin uusinta

Palvelu tunnistaa kiireellistä hoitoa vaativat tapaukset välittömästi.

Näin asioit sähköisesti

Klikkaa alla olevaa kuvaa tai mene osoitteeseen https://pro.klinik.fi/contact/tuusula ja seuraa annettuja ohjeita.

Klinik_Pro_Banneri_Tuusula_625x225_FINAL

Järjestelmä ei vaadi kirjautumista tai tunnusten luomista.

1. Asioinnin aihe 

Aloita valitsemalla asiointisi aihe: esim.  vaivan tai sairauden hoito, varatun ajan peruminen tai reseptin uusinta.

2. Tietojen täyttäminen

Seuraa ohjeita ja täytä asiointiisi liittyviä lisätietoja helppokäyttöisen järjestelmän antamien ohjeiden mukaisesti.

3. Hoitoonohjaus ja yhteydenotto

Jos asiasi vaatii yhteydenottoa, hoitohenkilökunta ottaa sinuun yhteyttä joko soittamalla tai tekstiviestillä.

Palvelu tekee välittömästi arvion hoidon kiireellisyydestä. Yhteydenottoa vaativissa asioissa asiakkaaseen ollaan yhteydessä mahdollisimman pian. Arkipäivänä klo 15 mennessä lähetettyihin yhteydenottopyyntöihin vastataan saman päivän aikana. Myöhemmin lähetettyihin yhteydenottopyyntöihin vastataan seuraavan arkipäivän aikana.

Palvelun käytön tuloksena voi olla esim. itsehoito-ohje, lähete laboratorioon tai aika lääkärille.

Klinik-esite (pdf)