Klinik - vastaanottopalvelujen sähköinen asiointipalvelu
Tuusulan terveysasemien vastaanottopalveluissa on käytössä sähköinen asiointipalvelu Klinik. Sen avulla voit hoitaa yleisimmät lääkärin ja sairaanhoitajan palveluiden asiat verkossa. 23.11.2018 alkaen Klinikin kautta voit jättää yhteydenottopyynnön suoraan omalle yhteyshenkilöllesi, mikäli sinulle on jo yhteyshenkilö nimettynä.
Sähköisen asioinnin kautta hoituvat seuraavat palvelut:
- Vaivan tai sairauden hoito
- Pitkäaikaissairauden hoito
- Varatun ajan peruminen
- Rokotusneuvonta – matkailijoiden rokotukset
- Lääkärintodistukset ja lausunnot
- Tutkimustulosten kysely
- Reseptin uusinta
- Yhteyshenkilön tiedustelu
Palvelu tunnistaa kiireellistä hoitoa vaativat tapaukset välittömästi.
Näin asioit sähköisesti
Klikkaa alla olevaa kuvaa tai mene osoitteeseen https://pro.klinik.fi/contact/tuusula ja seuraa annettuja ohjeita.
Järjestelmä ei vaadi kirjautumista tai tunnusten luomista.
1. Asioinnin aihe
Aloita valitsemalla asiointisi aihe: esim. vaivan tai sairauden hoito, varatun ajan peruminen tai reseptin uusinta.
2. Tietojen täyttäminen
Seuraa ohjeita ja täytä asiointiisi liittyviä lisätietoja helppokäyttöisen järjestelmän antamien ohjeiden mukaisesti.
3. Hoitoonohjaus ja yhteydenotto
Jos asiasi vaatii yhteydenottoa, hoitohenkilökunta ottaa sinuun yhteyttä joko soittamalla tai tekstiviestillä.
Palvelu tekee välittömästi arvion hoidon kiireellisyydestä. Yhteydenottoa vaativissa asioissa asiakkaaseen ollaan yhteydessä mahdollisimman pian. Arkipäivänä klo 15 mennessä lähetettyihin yhteydenottopyyntöihin vastataan saman päivän aikana. Myöhemmin lähetettyihin yhteydenottopyyntöihin vastataan seuraavan arkipäivän aikana.
Palvelun käytön tuloksena voi olla esim. itsehoito-ohje, lähete laboratorioon tai aika lääkärille.
Klinik-esite (pdf) ja Klinikin esittelyvideo