Keusote tiedottaa: Tuusulan terveysasemilla supistettua toimintaa 13.–31.12.2021
30.11.2021 klo 10.50
Tuusulan terveysasemien palvelutoimintaa supistetaan 13.–31.12. ajalla, kun Tuusulassa käytössä ollut GFS-potilastietojärjestelmä vaihtuu Järvenpään Pegasos-järjestelmään viikonloppuna 11.–12.12. Järjestelmävaihdoksen syynä on nykyisen potilastietojärjestelmän tuen päättyminen vuoden vaihteessa.
Järjestelmävaihdos hidastaa väliaikaisesti henkilökunnan työskentelyä, mikä voi ilmetä palvelun hitautena käyttöönoton jälkeen.
Myös Tuusulan terveysasemien e-reseptien uusimispyyntöjen välityksessä on katkoksia 8.–10.12.
Keusotessa on käynnissä myös asiakas- ja potilastietojärjestelmähanke, jossa hankitaan koko kuntayhtymän alueelle yhtenäistä järjestelmäkokonaisuutta. Järjestelmän valinnasta tiedotetaan vielä joulukuun aikana.
Supistettua palvelutoimintaa
Hoitajan ja lääkärin vastaanottopalvelut
Tuusulan terveysasemien hoitajan ja lääkärin vastaanottopalvelut toimivat supistetusti 13.–31.12.2021, jolloin hoidetaan vain kiireellistä hoitoa vaativia asioita.
Toimintaohje kiireellisessä hoidontarpeessa:
- Hätätilanteessa soita 112.
- Ota kiireellisessä asiassa ensisijaisesti yhteyttä sähköisesti www.keusote.fi/nettipalvelu tai jätä takaisinsoittopyyntö suoraan hoitovastaavallesi.
Kuntoutuspalvelut
Tuusulan kuntoutuspalveluissa ajanvarausaikoja on tarjolla tavanomaista vähemmän. Palvelussa voi ilmetä hitautta ja hoitoon pääsy pitkittyä käyttöönoton jälkeen.
Neuvolapalvelut
Tuusulan neuvoloiden terveydenhoitajien ja lääkäreiden vastaanottopalvelut toimivat supistetusti 13.–31.12.2021, jolloin hoidetaan vain raskaana olevien ja pienten vauvojen tarkastukset sekä välttämättömät kontrollikäynnit.
Myös puhelinpalvelussamme voi olla ruuhkaa ja takaisinsoittomme viiveistä.
Mielenterveys- ja päihdepalvelut
Tuusulan mielenterveys- ja päihdepalveluissa ajanvarausaikoja on tarjolla tavanomaista vähemmän.
Akuuteissa mielenterveys- ja päihdeasioissa yhteydenotot Hyvinkään tai Järvenpään Matalaan kynnykseen tai terveysaseman/sairaalan päivystykseen tai työikäisten asiakasohjaukseen.