KUUMA-seudun asumisen markkinointikonsepti mukana kuntamarkkinoinnin SM-kilpailun finaalissa - ”Elämä on grillijuhla” -konsepti julkaistiin Asuntomessuilla Tuusulassa 2020

08.06.2021 klo 15.15

Kuntaliitto on julkaissut jokavuotisen Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailun kymmenen finalistia. KUUMA-seudun asumisen markkinointiin luotu konsepti ”Elämä on grillijuhla” on mukana finalistien joukossa. Kilpailun voittaja julkaistaan Kuntamarkkinoiden yhteydessä 15.9. Tuusula on yksi kymmenestä KUUMA-kunnasta.

”Viime kesänä järjestetyt Tuusulan asuntomessut tarjosivat KUUMA-seudun kunnille mahdollisuuden laajentaa seudun yhteistyötä asumisen markkinointiin. Alueen monipuolisia asumisen mahdollisuuksia markkinoitiin ”Elämä on grillijuhla ” -konseptilla. Tämä moniulotteinen ja tyylikäs, mutta huumorilla höystetty lähestymistapa markkinointiin herätti valtavasti kiinnostusta”, kertoo KUUMA-seudun yhteistyöjohtaja Antti Kuusela.

”On hienoa olla mukana mittelöimässä kuntamarkkinoinnin voitosta. ”Elämä on grillijuhla” -konsepti ei ollut vain taidokas näyte taitavasta brändin rakentamisesta ja onnistuneesta markkinointitempauksesta, samalla se oli kymmenen kunnan voimanponnistus ja näyte yhteistyön voimasta”, jatkaa Tuusulan elinvoimajohtaja Kristiina Salo

Grilli KUUMAna

”Grillaaminen ja yhdessäolo on juurikin hyvin kuvaavaa, kun puhutaan asumisen väljyydestä ja viihtyvyydestä”, taustoittaa grillijuhlan ideaa Salo, joka toimi KUUMA-seudun asuntomessutyöryhmän puheenjohtajana. 

”Ja tottakai asuntomessuosastolla arvontapalkintona ollut premium-grilli kiinnitti hyvin huomiota. Etenkin moni mies kääntyi takaisin osallistumaan, koska grilli veti magneetin lailla puoleensa”, Salo sanoo hymyillen.

”Yhteisen asuntomessuesiintymisen oppina saimme Tuusulasta sen, että seudun kuntien erilaisten asumisen osaajien liittäminen samaan porukkaan sai aikaan timantin. Ja resurssit pystyttiin hyödyntämään loistavasti yhteisen teeman alla. Kampanjaa on myös mahdollista jatkaa jokaisessa kunnassa saman teeman alla. Tarkoituksena oli viime kesänä toimia näin, mutta koronavirus vesitti suunnitelman.”

”KUUMA-yhteistyö jatkuu monella osa-alueella. Yksi niistä on kansainvälinen investointien hankkiminen alueelle. Myös asukasmarkkinointia on ajatus jatkaa yhdessä”, sanoo elinvoimajohtaja Salo.

Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailu järjestetään nyt 16. kertaa. Kilpailun tarkoituksena on vahvistaa kuntien, seutujen ja alueiden markkinointi- ja viestintäosaamista sekä jakaa hyviä käytäntöjä. Kilpailun järjestämisestä vastaa kunta- ja seutumarkkinoinnin kehittämistyötä tekevät toimijat: Suomen Kuntaliitto, Suomen Elinkeino- ja Kehitysyhtiöt SEKES sekä Suomen matkailuorganisaatiot SUOMA.

”Vaikka finaalipaikka on jo sinänsä hyvä saavutus, on matka vielä kesken. Nyt kannustankin kaikkia tutustumaan kilpailutyöhömme ja äänestämään KUUMA-seudun grillijuhlat vuoden markkinointiteoksi”, kehottaa Kuusela.

”Elämä on grillijuhlaa” -konsepti luotiin yhdessä KUUMA-seudun kuntien ja mainostoimisto Ohoin kanssa. Projektin kuvatuotannosta vastasi Kapina ja digimarkkinoinnin toteutti Dirty.

Katso kaikki kymmenen finalistia ja äänestä suosikkiasi tykkäämällä:

https://innokyla.fi/fi/kokonaisuus/kuntamarkkinoinnin-sm-kilpailun-shortlista/toimintamallit

 

Lisätietoa:

Antti Kuusela, 040 318 2818, antti.kuusela@kuusela.fi
www.kuuma.fi https://grillijuhla.kuuma.fi/

 KUUMA-seutu muodostuu pääkaupunkiseudun ympärillä sijaitsevista 10 kehyskunnasta. KUUMA-kuntia ovat Hyvinkää, Järvenpää, Kirkkonummi, Kerava, Mäntsälä, Nurmijärvi, Pornainen, Sipoo, Tuusula ja Vihti. KUUMA-yhteistyön tarkoituksena on jäsenkuntiensa kilpailukyvyn ja vetovoiman vahvistaminen osana Helsingin seutua, edunvalvonnan tehostaminen sekä palvelutuotannon laadun ja tehokkuuden parantaminen.

Takaisin