Ydinviestit ja sloganit

Tuusulan kunnan brändikäsikirja määrittelee kunnan ydinviestit ja sloganit. Viimeistelty brändikäsikirja valmistuu vuoden 2018 loppuun mennessä.

Kunnan viestinnässä käytettävässä ydinviesteissä korostuvat visuaalisen ilmeen tavoin vahva kulttuuriperintö, luonto ja yhteisöllisyys. Keskeinen ajatus on se, että Tuusulassa voi rakentaa oman näköisensä elonkaaren - Tuusula on elon taidetta

Tuusulalla ei ole yhtä ainutta slogania, vaan tapa puhua Tuusulasta yhdessä tunnistetun vetovoimatekijän kautta: "Tuusula - Elämisen taidetta", "Tuusula - Luonnon Taidetta", "Tuusula - Asumisen taidetta" ja "Tuusula - Kulttuuri nälkään, elämän janoon" ovat esimerkkejä Tuusulan eri tilanteisiin muuntuvan puhetavan käytöstä.